Restauració d’un gravat de la “Madonna del passero” de Guercino

Abans i després de la restauració de "La Madonna del passero" de Guercino, on s'aprecia la desaparició de les taques

A finals d’any va entrar al taller un gravat de la “Madonna del passero” de Guercino que havia estat molts anys mig abandonada. El vidre del marc estava trencat, algun insecte havia fet crisàlide entre el gravat o la trasera del sistema d’emmarcat i clarament s’havia mullat en algun moment. Tot plegat va causar múltiples […]

Continuar llegint

Restauració del gravat a l’aiguafort titulat “Aquelarre” de José Hernández

Aquelarre. Restauració del gravat a la puntaseca de José Hernández

Aquest gravat de José Hernández titulat Aquelarre (1979), va arribar al taller per ser restaurat perquè en un moment donat van aparèixer unes zones més fosques a la superfície de la peça que cada cop eren més evidents. Les taques de fòxing escampades per tota la superfície i algunes aurèoles localitzades a la vora inferior […]

Continuar llegint

Restauració d’unes portades arrencades dels seus llibres

Una de les portades abans de la restauració

Mutilar peces originals és un procés traumàtic que disgrega l’obra però que ha estat molt habitual al llarg de tota la història tal i com hem pogut veure en múltiples ocasions amb les peces que hem anat presentat. En aquest cas entren al taller dotze portades que van ser arrencades dels seus llibres d’origen datades […]

Continuar llegint

Restauració d’un gravat de gran format

Gravat sota la llum rasant abans i després de la restauració

El sistema d’emmarcat pot semblar a priori una fotesa davant d’altres perills que amenacen el patrimoni documental però és un factor a tenir molt en compte. Un mal sistema d’emmarcat o fins i tot un bon sistema d’emmarcat però realitzat amb materials corrents pot provocar un canvi de coloració en la peça per l’efecte de […]

Continuar llegint

Restauració d’un gravat a puntaseca d’una dona sargint

Cartró envellit, restes d'adhesiu i restes de paper

Gravat a la punta seca d’una dona sargint dins una casa realitzat per Josep B. i Carl L. Bake. Mides 300mm x 200mm. Gravat a la punta seca encolat sobre un cartró molt àcid que ha provocat la migració de la deterioració a l’obra original provocant un esgrogueïment del suport. També s’aprecien restes d’adhesiu, també […]

Continuar llegint

Muntatge d’un gravat en un paspartú de conservació

Gravat manuscrit

Gravat a la punta seca d’una casa tradicional de 600mm x 400mm. Gravat manuscrit que va arribar al taller en un sistema d’emmarcat precari i en males condicions d’exposició. S’aprecia clarament l’oxidació en aquella part del gravat on no ha tocat la llum, fet habitual en peces exposades. En aquest cas el gravat tenia a […]

Continuar llegint

Restauració d’un gravat d’una actriu de teatre

Ziesenis d'Ephicaris

Gravat a la punta seca que representa a Johanna Cornelia Ziesenis (de nom de pila Wattier) en el paper d’Ephicaris a l’obra “Ephicaris en Nero” datat ca. 1780. 580cm x 770cm. C.H. Hodges. El gravat imprès sobre paper i tinta de bona qualitat s’ha mantingut força estable amb el pas del temps. Mostra alguns estrips […]

Continuar llegint

Restauració de tres retrats gravats

Retrat gravat

Retrats gravats a la punta seca de tres nobles. Data: 1649 Mides: Autor: desconegut Dos dels retrats es troben encolats sobre un cartró de mala qualitat que ha provocat l’acidificació del suport i l’esgrogueïment del paper. S’observa en aquests una reserva important més blanca degut, segurament, al sistema d’emmarcat. El tercer gravat, al no estar […]

Continuar llegint

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies